Urgenta stomatologică: cum o rezolvăm?

Dacă te confrunți cu o urgenta stomatologică, te poți programa la Clinica dentară clujeană DentalCare Sîrbu. Nu trebuie să-ți faci griji, dar trebuie să-ți faci programare cat mai repede pentru că situația se poate agrava.

Ce este urgenta stomatologică?

E necesar să apelăm la medicul stomatolog în cazul în care simțim dureri acute ale dinților și mai ales dacă ele ajung spre gât sau urechi. Traumatismul unui dinte este, de asemenea, o urgență stomatologică. Dar haide să vedem o listă mai detaliată a urgențelor de natură stomatologică.

Urgențele stomatologice:

Pulpita acută – inflamație a pulpei dentare datorată unei leziuni sau infecții a nervului dentar. Inflamarea pulpei dentare este însoțită de durere care se intensifică.

Abcesul dentar – formarea unei pungi cu puroi la baza dintelui, la nivelul gingiei.

Traumatismele dento-alveolare, care pot fi:

• Luxația dentară: reprezintă deplasarea greșită a dintelui în alveola sa datorită unei leziuni traumatice. În  acest caz medicul stomatolog va repoziționa dintele în alveolă, manual sau chirurgical.
  • Fisură sau fractură coronară: se consideră urgență stomatologică doar în cazul în care ruptura ajunge la camera pulpară.
  • Avulsia dentară: e reprezentată de eliminarea accidentală a unui dinte din alveola sa.

Parodontita apicală acută – această afecțiune se caracterizează prin inflamarea vârfului rădăcinii dintelui.

Pericoronarita – erupția incompletă sau nefirească a molarilor de minte, poate cauza episoade neplăcute. Infecția gingiei care acoperă coroana dinților poartă numele de pericoronarită.

Alte exemple ar mai putea fi:

Cariile adânci

Hemoragia

Alveolita postextracțională

Gingivostomatita ulceronecrotică

Luxația articulației temporo-mandibulare

Dacă ai ajuns într-o situație de urgență stomatologică, te poți programa la DentalCare Sîrbu.

Medicii noștri specialiști vor găsi o soluție la problema pe care o ai, însă totodată aceste urgențe pot fi și prevenite prin control periodic.

Pentru o programare, dar și pentru alte întrebări legate de subiect, îți stăm la dispoziție.

Așadar, te poți programa online, dar ne găsești și pe pagina de Facebook, Instagram și LinkedIn.