Profilaxie dentară: detartraj dentar cu ultrasunete si airflow Cluj

Detartraj? Afla cum poți avea grijă de sănătatea și frumusețea dinților tăi

Ai nevoie de un cabinet serios care să aplice proceduri moderne de periaj profesional, fluorizare dentară sau detartraj? La DentalCare Sîrbu folosim tehnici moderne și performante de profilaxie pentru a avea grijă de sănătatea dinților tăi, redându-ți zâmbetul strălucitor.

Ce este profilaxia dentară?

Ramura stomatologiei care se ocupă de prevenția bolilor parodontale și a afecțiunilor carioase prin măsuri de detartraj, periaj profesional și fluorizări.

Profilaxia profesională ajută la prevenirea cariilor și a bolilor parodontale. Acestea sunt proceduri ieftine, rapide și extrem de folositoare pentru a preveni viitoarele probleme dentare.

Proceduri moderne de aplicare a profilaxiei

Sănătatea începe din cavitatea orală, așa că te rugăm să respecți igiena cavității bucale de două ori pe zi și să vii la vizitele de rutină odată la șase luni.

Importanța profilaxiei profesionale. Aceasta se bazează pe aparaturile performante folosite în cabinetele clinicii DentalCare Sîrbu și a soluțiilor profesionale, alături de tehnicile precise alese de medicii noștri stomatologi.

Care sunt acestea:

• detartrajul se poate face numai în cabinetele de stomatologie și reprezintă îndepărtarea depunerilor de placă bacteriană și apoi a tartrului.
  • airflow-ul dentar este o procedură de curățare profesională a dinților, utilizată pentru îndepărtarea petelor și a plăcii bacteriene. Aceasta tehnică contribuie semnificativ la menținerea sănătății orale prin curățarea eficientă a suprafețelor dinților și a spațiilor interdentare.
  • periajul profesional ajută la o curățare precisă a plăcii bacteriene din zonele greu accesibile. Prin folosirea periajului profesional placa bacteriană este distrusă, iar depunerile sunt prevenite.
  • fluorizarea dinților în cabinetul stomatologic se realizează după igienizarea cavității bucale, atunci când se aplică pe dinți fluorul care penetrează mult mai ușor suprafața dintelui care nu este acoperită de placa bacteriană sau de tartru.

Detartraj cu ultrasunete

Detartrajul cu ultrasunete este o procedură esențială și amănunțită în profilaxia dentară, utilizând ultrasunete pentru a îndepărta placa bacteriana și tartrul acumulat pe suprafața dinților și sub linia gingivală. Aparatul cu ultrasunete produce vibrații de înaltă frecvență care sparg depunerile de tartru și îndepărtează bacteriile dăunătoare, contribuind astfel la prevenirea gingivitei și a bolilor parodontale.

Airflow dentar

Airflow-ul dentar este o procedură dentară profesională utilizată pentru curățarea profundă a dinților, prin indepărtarea petelor și plăcii bacteriene. Această metodă folosește un jet de apă, aer și particule de bicarbonat de sodiu pentru a curăța eficient suprafețele dentare și spațiile interdentare. Airflow-ul dentar nu doar că îmbunătățește estetica zâmbetului prin eliminarea petelor de suprafață, dar contribuie și la prevenirea cariilor și a bolilor gingivale.

Periaj profesional

Această procedură implică utilizarea unor periuțe și paste speciale pentru a curăța în profunzime suprafețele dinților, îndepărtând placa bacteriană. Periajul profesional nu doar că previne cariile și bolile gingivale, dar și lăsă dinții mai curați și mai strălucitori. Periajul în cabinet este recomandat să fie efectuat de cel puțin două ori pe an pentru o igienă orală optimă.

Cum se formează tartrul dentar?

Tartrul dentar este un  inamic invizibil care se acumulează treptat pe dinți. Procesul începe cu placa bacteriană, un strat subțire format din saliva, bacterii și proteine, care se depune constant pe dinți. Când mâncăm, particulele de alimente, acizii și zaharurile se atașează de această placă, formând o peliculă lipicioasă pe dinți.

Bacteriile din placa bacteriană pot duce la inflamații ale gingiilor și carii dentare. În fazele inițiale, gingiile sănătoase reușesc să țină placa la distanță. Totuși, pe măsură ce boala gingivală avansează, gingiile devin mai slabe și nu mai pot proteja eficient dinții. Astfel, placa se poate infiltra sub linia gingiei, cauzând respirație urât mirositoare și sângerări ale gingiilor.

Beneficiile detartrajului dentar

Detartrajul regulat este esențial pentru prevenirea gingivitei și parodontitei, două dintre cele mai comune afecțiuni ale gingiilor. Prin îndepărtarea plăcii bacteriene și a tartrului, detartrajul ajută la menținerea sănătății gingiilor și la prevenirea pierderii dinților cauzate de bolile parodontale. De asemenea, detartrajul contribuie semnificativ la îmbunătățirea esteticii zâmbetului prin îndepărtarea petelor și a depunerilor de pe dinți. Aceasta procedură de curățare profundă lasă dinții mai curați și mai strălucitori, oferindu-vă un zâmbet sănătos și atractiv.

Sfaturi pentru pacienți după detartraj și airflow

Evită alimentele colorate și acide

După detartraj, evită consumul de alimente și băuturi colorate, cum ar fi cafeaua, ceaiul, vinul roșu, sucurile acidulate și fructele acide. Acestea pot păta sau irita dinții și gingiile sensibilizate.

Evită băuturile foarte reci sau foarte fierbinți

Dinții pot fi sensibili după detartraj pentru o perioadă scurtă de timp, așa că este recomandat să eviți consumul de băuturi extrem de reci sau fierbinți pentru a preveni disconfortul.

Evită fumatul

Fumatul imediat după detartraj poate irita gingiile și poate cauza pete pe dinții proaspăt curățați. Este recomandat să eviți fumatul cel puțin 24 de ore după procedură.

Igiena orală corectă

Continuați să periezi dinții de două ori pe zi și să folosești ața dentară zilnic pentru a menține sănătatea orală. Folosește o periuță de dinți cu peri moi și apă de gură.

Întrebări frecvente

Ce se întâmplă dacă ignori detartrajul?

Dacă tartrul format nu este îndepărtat în prealabil, atât din jurul dintilor, cât și din linia gingivală, se va acumula o cantitate semnificativă de placă bacteriană, dezvoltându-se afecțiuni gingivale, greu de tratat ulterior. Prin urmare, ignorarea detartrajului poate avea efecte negative asupra danturii. Vino la cabinet și ai grijă de sănătatea dinților tăi.

Cât de des trebuie să fac un detartraj dentar?

Se recomandă efectuarea unui detartraj la fiecare șase luni pentru a menține sănătatea orală optimă.

Ce este și cum se efectuează detartrajul?

La DentalCare Sîrbu din Cluj-Napoca folosim metode performante de detartraj. În timpul procedurii de detartraj se utilizează un aparat cu ultrasunete pentru înlăturarea depunerilor de placă bacteriană de pe suprafețele dentare afectate. După aceea, se insistă în unele zone cu aparatele manuale pentru a înlătura total depunerile. Recomandarea noastră este să stabilești împreună cu medicul dentist cât de des faci această procedură. Detartrajul efectuat foarte des poate duce la sensibilitatea dentară.

Este dureros detartrajul dentar?

Detartrajul cu ultrasunete se efectuează sub anestezie locală, dacă este necesar, și este în general o procedură destul de confortabilă pentru pacient.

Ce este airflow-ul dentar și cum ajută?

Airflow-ul dentar utilizează un jet puternic de apă, aer și bicarbonat de sodiu pentru a curăța eficient dinții și a îndepărta petele superficiale, contribuind la un zâmbet mai strălucitor.

Care sunt beneficiile detartrajului și airflow-ului dentar?

Detartrajul și airflow-ul dentar ajută la prevenirea bolilor gingivale, îmbunătățesc estetica zâmbetului și mențin sănătatea orală pe termen lung. De asemenea, aceste proceduri reduc riscul de carii și inflamații ale gingiilor.

Pot face detartrajul și airflow-ul dentar în aceeași sesiune?

Da, la DentalCare Sîrbu, detartrajul și airflow-ul dentar pot fi realizate în aceeași sesiune pentru o curățare eficientă a dinților.

Tarife pentru detartraj și airflow Cluj la DentalCare Sîrbu

Te invităm să vezi aici lista completă de tarife pentru igienizare dentara

Cerere de apel

Mulțumesc! Trimiterea dvs. a fost primită!
Hopa! A apărut o eroare la trimiterea formularului.

Whatsapp Contact

Scrie-ne Aici

Ce este profilaxia dentară?

Rapid și sigur: proceduri moderne de aplicare a profilaxiei

Care sunt acestea:

• Periajul profesional ajută la o curățare precisă a plăcii bacteriene din zonele greu accesibile. Prin folosirea periajului profesional placa bacteriană este distrusă, iar depunerile sunt prevenite.
  • Fluorizarea dinților în cabinetul stomatologic se realizează după igienizarea cavității bucale, atunci când se aplică pe dinți fluorul care penetrează mult mai ușor suprafața dintelui care nu este acoperită de placa bacteriană sau de tartru.
  • Detartrajul se poate face numai în cabinetele stomatologice și reprezintă îndepărtarea depunerilor de placă bacteriană și apoi a tartrului.

Ce se întâmplă dacă ignori detartrajul?

Dacă tartrul format nu este îndepărtat în prealabil, atât din jurul dintelui, cât și din linia gingivală, se va acumula o cantitate semnificativă de placă bacteriană, dezvoltându-se afecțiuni gingivale, greu de tratat ulterior. Prin urmare, ignorarea detartrajului poate avea efecte negative asupra danturii. Vino la cabinet și ai grijă de sănătatea dinților tăi.

Ce este și cum se efectuează detartrajul?

La DentalCare Sîrbu folosim metode performante de detartraj. În prima etapă se utilizează un aparat cu ultrasunete pentru înlăturarea depunerilor de placă bacteriană de pe suprafețele dentare afectate. După aceea, se insistă în unele zone cu aparatele manuale pentru a înlătura total depunerile. Recomandarea noastră este să stabilești doar împreună cu medicul dentist cât de des faci această procedură. Detartrajul efectuat foarte des poate duce la sensibilitatea dentară.

Vrei să afli mai multe informații despre tratamentele chirurgicale, despre extracțiile dentare sau despre măselele de minte?