Tartrul dentar

Placa bacteriană este o peliculă subțire care se formează în mod constant la rădăcina dintelui și este alcătuită din particule de alimente, salivă și microorganisme. Inițial, are o consistență moale. În timp, substanțele minerale, în principal sărurile de calciu găsite în saliva, se acumulează  în placă. Ca urmare, placa bacteriană se întărește și se transformă în tartru, un depozit dur.  Transformarea plăcii în tartru începe la 20 de ore după apariția plăcii, iar mineralizarea acesteia este de obicei completă după două săptămâni.

La cine poate apărea tartrul dentar?

Tartrul se poate dezvolta la persoanele care au o igienă dentară deficitară, dar și la cele care se spală pe dinți după fiecare masă. Formarea tartrului este  de obicei accelerată de factori precum fumatul, alimentația nesănătoasă și cantitatea de săruri din salivă.

De ce tartrul reprezintă o problemă?

Tartrul reprezintă o problemă, pentru că suprafața acestuia este aspră și face îndepărtarea plăcii bacteriene  mai greu de realizat cu ajutorul periuței de dinți și a aței dentare. Din acest motiv, pot apărea probleme orale, precum respirație urât mirositoare, carii dentare și boli gingivale.

Cum să îți dai seama că ai tartru?

Examinează-ți cu atenție dinții cu ajutorul unei oglinzi. Dacă observi pe aceștia pete de culoare galbenă sau maro, este posibil să ai tartru. În caz contrar, singurul mod sigur prin care să te asiguri și să îl îndepărtezi este vizita la medicul dentist.

Tipuri

Există două tipuri de tartru , în funcție de poziția sa față de gingii: supragingival și subgingival.Tartrul supragingival este ușor de depistat, el are o culoare gălbuie și se află pe suprafața dintelui deasupra marginii gingivale. Mineralizarea tartrului supragingival se face din cauza salivei.  Tartrul subgingival este întunecat și dur, acesta se formează din cauza prezenței sângelui și afectează nu doar gingiile, ci și ceea ce se află sub gingii: dentina, țesuturile conjunctive, oasele. De aceea este esențial să faceți vizite regulate la stomatolog, pentru a determina această problemă, înainte de a fi prea târziu.

Cum îndepărtez tartrul?

Trebuie să știți că este imposibil să eliminați tartrul acasă și  doar un stomatolog vă poate ajuta în acest sens.

Există două tehnici principale  care pot fi folosite în cabinetul stomatologic pentru îndepărtarea eficientă a tartrului: utilizarea ultrasunetelor sau  îndepărtarea mecanică.

La Dental Care Sîrbu folosim o procedură de detartraj dentar ce include utilizarea  airflow-ului. Acest lucru elimină murdăria și placa bacteriană de pe suprafețele  greu accesibile. La final, dinții se vor lustrui, se vor peria și se vor da cu o substanță de protecție împotriva bacteriilor.   Aparatul special folosit pentru detartraj cu ultrasunete folosește un jet de apă permanent, ceea ce previne supraîncălzirea și rănirea structurilor dentare sănătoase.

Nu uita, tartrul dentar, reprezintă o problemă ce îți poate afecta afecta dinții, gingiile și întregul organism în cazul în care nu este identificat și curățat la timp. Pentru programare poți apăsa aici, iar pentru alte informații accesează paginile noastre de Facebook, Instagram și LinkedIn.